Nuvykite rudens melancholiją vandens burbuliukų masažu ir spalvų terapija


Atėjus rudeniui, pats geriausias laikas pasimėgauti „Atostogų parko“ sūkuriniu baseinu (džiakuzi) su specialia besikeičiančių spalvų sistema. Šviesos, šilumos ir teigiamų emocijų pasiilgusiems lankytojams jis padeda greičiau atsipalaiduoti, nuramina mintis ir suteikia gerų emocijų.

 

 
 

Savijautą gerina povandeninis masažas derinamas su spalvų terapija

    Kūnas ir protas – neatskiriami, tad atsipalaidavus raumenims, psichika tampa atviresnė spalvų poveikiui, o užburiančiomis spalvomis besigrožinčio žmogaus kūnas lengviau atsipalaiduoja masažuojamas. Dvigubas masažo ir spalvų terapijos efektas ypač naudingas prasidėjus tamsiajam metų laikotarpiui, kai organizmui pradeda trūkti saulės šviesos ir šilumos.

    „Visą kūną užliejanti šiluma ir malonų masažą suteikiantys maži oro burbuliukai atpalaiduoja, mažina streso sukeltą įtampą, stiprina raumenis, gerina kraujotaką, virškinimo sistemą, malšina galvos, nugaros ir raumenų skausmus, - apie sūkurinio (hidromasažinio) baseino teikiamą naudą organizmui pasakoja „Atostogų parko“ kineziterapeutė Dovilė Lenkauskienė. – Ypatingai rekomenduoju šiame baseine atsipalaiduoti po fizinio krūvio, patiriantiems daug streso, pavargusiems.“

    Anot D. Lenkauskienės, spalvų terapija neatsitiktinai įdiegta būtent šiame baseine. Čia vyrauja itin maloni, visą kūną šildanti ir atpalaiduojanti 34 – 38 ºC vandens temperatūra. Besikeičiančių spalvų šviesos sistema jo poveikį organizmui ne tik papildo naujais pojūčiais, bet ir sustiprina.

Psichologė įvardino, kaip spalvų terapija veikia žmogaus smegenis

    Meno terapijos užsiėmimus vedanti psichologė Jurgita Vainauskienė sako, kad spalvos veikia daugumą iš mūsų. Žmonės jau Senovės Egipte ir Kinijoje jas pasitelkdavo savijautai gerinti. Šiuolaikiniai moksliniai spalvų poveikio tyrimai prasidėjo dar XIX a., kai W. Gėtė (W. Goethe) ir kiti autoriai savo darbuose atkreipė dėmesį į skirtingų spalvų įtaką žmogui. Dabar psichologai jau neabejoja, kad spalvos gali paveikti ne tik emocijas, bet ir pažintines funkcijas mūsų smegenyse: mąstymą, suvokimą, atmintį, vaizduotę.

    „Tamsiuoju metų laiku pradeda trūkti šviesos ir spalvų gausos, organizmas išskiria daugiau hormono melatonino, dėl kurio jaučiame padidėjusį mieguistumą ir sumažėjusį energijos lygį. Šiuos natūralius sezoninius nuotaikų svyravimus galime efektyviai reguliuoti pasitelkdami spalvas, - sako J. Vainauskienė. – Stebėdami besimainančias spalvas kiekvienas pasiima tai, ko jam tuo metu labiausiai trūksta: energijos, ryžto, ramybės ar vidinės pusiausvyros.“

    Anot psichologės, spalvų poveikį kiekvienas jaučiame individualiai, priklausomai nuo amžiaus, patirties, temperamento, lyties ir kitų veiksnių. Spalvos pasižymi ir universaliomis biologijos ir kultūros nulemtomis reikšmėmis. Šiltos, aktyvios spalvos asocijuojasi su šiluma ir gerina nuotaiką. Šaltos spalvos sukelia gaivumo pojūtį, veikia raminančiai ir padeda atsipalaiduoti.

Pagrindinės spalvos ir jų poveikis:

  • Geltona stimuliuoja, džiugina, skatina viltį, optimizmą, pokyčius, padeda įsisavinti naują informaciją, ypač tinka besimėgaujant maloniu poilsiu.

  • Oranžinė suteikia žvalumo, entuziazmo, susižavėjimo, šilumos pajūčio, skatina metabolizmą.

  • Raudona labiausiai traukia dėmesį ir daugeliui siejasi su meile, aistra, intensyvumu, energingumu, pasitikėjimu savimi. Ši spalva mums gali turėti skirtingą poveikį: suteikti optimizmo, kūrybingumo arba kelti nerimą. Ji skatina širdies darbą, gerina apetitą, suteikia energijos.

  • Mėlyna suteikia saugumo jausmą, padeda malšinti skausmus, kelia produktyvumą, padeda mąstyti, tačiau kai jaučiame liūdesį, ši spalva gali jį pagilinti.

  • Žalia asocijuojasi su gamta, harmonija, pasitikėjimu ir dažnam padeda susikaupti. Žydra spalva mažina susierzinimą ir ramina.